Monday, February 19, 2007

Ok, gott folk, o nu menar jag verkligen det GODA folket, det vill saga alla ni som gatt med pa att hjalpa da fattiga stackarna i Afrika, det ar dags att skrida till verket nu! Vad jag vet ar det Lin, Oscar, Linda, Pata, jag o Stina an sa lange, men misstanker att det ar nan mer, nan som ar kompis med Stina, kan det va Cecilia? Lite dalig koll, men nu behovs pengarma verkligen. Jag ar tillbaka i Lusaka o har traffat pa Caristo, Chansas storebror. Helt pa eget bevag har jag gatt med pa att vi ska hjalpa hans moster med hyran till ett litet hus som hon, Caristo o hennes sex sma orphans kan bo i. Som det ser ut nu sa kostar huset 1000 i manaden o jag har sagt att vi kan bidra med 300, men allra helst skulle jag se att vi kunde ge lite mer da mostern ar arbetslos o egentligen inte har nagon inkomst. Det andra ni ar med o betalar pa ar Chansas barnhemsavgift vilken ar 40 dollar i manaden, dvs ca 300 kr. Eftersom jag inte vet exakt vilka som ar med skulle det va jattebra om ni kunde konfirmera sa fort som mojligt. Sa kara ni, satt in 200 kr var pa konto: 5353-0026786 (SEB) sa fort ni bara kan, o skriv namn sa jag vet vem det ar ifran! Vet att det bara ar 100 i manaden men nu har det gatt nastan 3 manader sa ni har val hunnit spara lite nu va? O det dar med kontot ar bara en tillfallig losning, far ordna ett annat nar vi kommer hem! Annars for er som undrar hur vi har det sa kan jag saga att allt ar bra, Stina ar kvar i Maputo ett tag till, o jag ar som sagt i Lusaka pa vag hemat. Hoppas att ni alla har det bra, o ses snart!

1 comment:

Anonymous said...

Hej! Som en av de GODA (haha) har jag satt in 200:- till re. Jag hade gärna pröjsat mer men det är tyvärr dagarna innan lön och lite knapert. (Hemskt att säga så egentligen när vi inte vet ett skit om vad knapert är jämfört med vad de vet...) Betala dem och kom hem sen! Puss o kram/Lin