Monday, December 18, 2006

Hej alla i alskade gamla sverige! Tankte jag skulle passa pa att tacka for alla fina grattisonskningar pa detta valdigt effektiva, om an nagot opersonliga satt! Tack! Hade en finfin dag med Stina i vasterlandskt tecken, tillbringade sa gott som hela dagen pa en otroligt modern(med afrikamatt matt...) galleria, dar vi verkligen shoppade loss. Stina kopte ett par snygga gympadojor pa bata o vi kopte bada ett par kardborresandaler. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle aga ett par sana, o annu mindre kopa dem sjalv, det fulaste jag vet. Men fasen va skona de var. O man maste ju ha sana nar man ska aka flotte sager stina, aterstar att se. Sen kopte vi lite trojor, blusar (haha, vilket ord!) o byxor ocksa. Jobbigt att man maste byta ut sin garderob hela tiden, helt olika kladbehov i Zambia jamfort med Tanzania. I T. var det sa hett att man knappt kunde andas, o har ar det nastan tom svalt ibland. I ovrigt gick dagen i gratens tecken. Fick varldens finaste present av Lin, ett band med massa grattishalsningar fran alla darhemma. Var jag inte hemsjuk redan (det var jag) sa blev jag det nu. Borjade saklart grata nar jag horde alla, o sen varje gang jag tankte pa det, o hur omtanksamma alla ar. Jag tycker inte att jag ar en lipsill, men nat har hant med mej har, har nog aldrig gratit sa mycket i hela mitt liv. Sa fort nat ar lite fint eller sorgligt eller ingenting bolar jag. Stackars Stina... Tror iof att Lariamet kan ha paverkat mej. Har bytt nu, far se om det blir battre, skulle ha lyssnat pa Pata, envis o dum! O snal. Men har hittat en lokal medicin som kostade ca 70 kr for fyra manader, lojligt billigt, far se om det funkar. Annars ar malaria o profylax stora samtalsamnet har, alla har historier o varningar, var jag inte paranoid innan sa blev jag val det nu. Vi har varit lite daliga pa bloggandet pa sistone, men det gar ju sa laaangsamt. Har dock hittat tradlos connection pa vart rum, anvander det just nu. Far passa pa nar Stina ar upptagen med annat, vad hon nu gor. Finns saklart massor att skriva om, eftersom vi inte varit sa flitiga bloggare pa sistone, men vet inte vad jag ska valja, tror jag overlater at stina. Tror hon ska jobba idag, o jag ska isf ga o kopa lite julklappar at henne. Nat maste vi ju oppna, utover lottas julklapp som hon skickade med som vi for ovrigt ar hemskt nyfikna på!

1 comment:

Fula Edith said...

Hej ni i afrika land josefin och nemo önskar er grym juleafton...eller den e ju inte riktigt idag men snart......Stina vad har du för adress så vi kan skicka nått maila den till mig...ha det gott