Thursday, December 21, 2006

Ny dag


Idag har vi hängt med Caristo och Chansa igen. Det var Caristos tur att få skor och kläder. Chansa fick en ABC övningsbok av Ull och blev så ivrig att han knappt ville släppa den för att äta... Han kan inte ens skriva sitt eget namn, han känner inte heller igen det när han ser det skrivet så Ull har haft god nytta av sina erfarenheter från Mosippan idag. Caristo hjälpte också till, han är otroligt mjuk och beskyddande mot sin lillebror och jag tror att han är lite ledsen att Chansa skall åka imorgon. Å andra sidan lär det bli mycket lättare för honom att klara sig när han slipper ha ansvar även för lillebror. Chansa däremot är sprudlande glad över att få åka till Livingstone och moster. Det blir nog bra..
Igår eftermiddag gick Ull och jag till Svenska skolan. Det är inte samma som jag gick på, den flyttade i slutet av 80-talet och numera är det inte ens en skola utan "svenska klubben". Biblioteket hade däremot kvar samma böcker som fanns när jag gick där och på låntagarkortet i en av böckerna hittade jag mammas underskrift!! Bisarrt, från 1982. Vi skall gå dit nu igen för där finns värsta fina pooooolen!
So long,
Stina

No comments: